Pauli Hanhiniemi Foorumin päävalikko Pauli Hanhiniemi
Keskustelufoorumi

OhjeOhje    HakuHaku    KäyttäjälistaKäyttäjälista    KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät    fchat fChat  RekisteröidyRekisteröidy  
  KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot    Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit    Kirjaudu sisään Kirjaudu sisään 

Mistä sanoituksista löydät itsesi?

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Pauli Hanhiniemi Foorumin päävalikko -> Musiikki
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Inkivääri
Tosikäyttäjä
Tosikäyttäjä

LähetäLähetetty: 20.1.08 12:47    Viestin aihe: Mistä sanoituksista löydät itsesi? Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt hyvä tilaisuus kertoa itsestään. Very Happy Mistä biiseistä tai lauseista (Kolmas nainen, Perunateatteri, Hehkumo) löydät itsesi? Mikä kuvaa sinua? Eikä sitten aleta pilkkua viilaamaan, riittää että omasta mielestäsi kyseinen lausahdus kuvaa itseäsi tai elämääsi, tietysti on kiva jos laitat jonkinlaista selitystä perään että miksi näin.

Itsekin poistun nyt takavasemmalle miettimään. Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Inkivääri
Tosikäyttäjä
Tosikäyttäjä

LähetäLähetetty: 20.1.08 15:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulle tuli, hetken mietittyäni, mieleen ainakin biisi Iso tyttö & pikkutyttö, minusta taitaa löytyä ne molemmat. Ruma ja nätti, tyhmä ja fiksu, iso ja pieni ja niin edespäin.

Lisäksi "me mentiin, kun kutoskone kuljetti" - sehän on meidän auto. Very Happy Samaan sarjaa kuuluu sit Hehkumolta "Saksalainen tietää kuinka auto rakentaa, minkälaiset iskarit ja jouset tarvitaan". Toivottavasti tietää. Very Happy

Hehkumo tiivisti myös yhden harrastuksistani "Neliveto päällä, ylä taikka alamäki, nolottaahan se kun koko kylän väki näki." Jep, välillä nolottaa vetää tuolla kepit viuhuen mummojen seassa. Tuli siellä vastaan tänään yksi mieskin. Ei edes ikämies. Shocked

Lisäksi taidan olla "liian rikas (???) raittiiksi ja politiikkaan rehti". "Näppylöitä numeroista nousemaan jo ehti". Tartteeko tuota edes sen kummemmin selitellä. Lukiossa matematiikka oli välillä 4 asteikolla 4-10 ja vieläkään ei mitään bestiksiä olla lukujen kanssa.

Tässä näin alkuun. On varmasti paljon muutakin, kunhan ehdin miettimään.
Takaisin alkuun
Jake
Admin
Admin

LähetäLähetetty: 20.1.08 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä aihe! Itseltäni tuntuvia riimejä on Paulin teksteissä kosolti, kai senkin takia tämä musiikki on aina iskenyt. Ihan ensimmäisenä tulee mieleen kuitenkin Perunateatterin Nukkavieru. Liittyisköhän omalla kohdallani erityisesti 30 ikävuoden ylittämisen tuottamiin tunnelmiin? Smile

ikäkulu, nukkavieru, väljähtänyt vanha pieru
muotopuoli timantti
aika hioi särmiään kai pirut mielessään
kun se välähteli holtittomasti

Tunnistan myös tuosta mainitsemastasi Persosta itseäni, kun on vähän liikaa sinne ja liian vähän tänne.

Muuten vois sanoa, että koko Paulin tuotanto, mutta se ois henkista velttoilua. Smile Laittelen lisää kun tulee mieleen.
Inkivääri
Tosikäyttäjä
Tosikäyttäjä

LähetäLähetetty: 20.1.08 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jake kirjoitti:
Hyvä aihe! Itseltäni tuntuvia riimejä on Paulin teksteissä kosolti, kai senkin takia tämä musiikki on aina iskenyt. Ihan ensimmäisenä tulee mieleen kuitenkin Perunateatterin Nukkavieru. Liittyisköhän omalla kohdallani erityisesti 30 ikävuoden ylittämisen tuottamiin tunnelmiin? Smile

ikäkulu, nukkavieru, väljähtänyt vanha pieru
muotopuoli timantti
aika hioi särmiään kai pirut mielessään
kun se välähteli holtittomasti

Tunnistan myös tuosta mainitsemastasi Persosta itseäni, kun on vähän liikaa sinne ja liian vähän tänne.

Muuten vois sanoa, että koko Paulin tuotanto, mutta se ois henkista velttoilua. Smile Laittelen lisää kun tulee mieleen.

Tämä onkin sellainen aihe että varmaan, ainakin minusta, on vaikea yhdellä kertaa vastata tyhjentävästi. Very Happy Kun tuon Nukkavierun nyt esille toit, niin "On talvet tehneet tuhojaan niin ettei aina uskoiskaan; onks' toi minä tosiaan?" on kyllä aika osuva riiminpätkä - katselin tuossa yhtenä päivänä valokuvia. Tartteeko enempää sanoakaan? Confused Lisäksi
"Ihmisen sydän, se venyy ja paukkuu,
siit' tulee siili kun ihminen ihmistä haukkuu,
mut rakas rakkaallen kun tuhlaa kiintymystään
se kummasti avautuu kehräämään." - on aika osuvasti sanottu, ja koskee kyllä varmasti ihan jokaista tyyppiä.

Lissunkin kanssa, sen joka on siellä kadulla polvillaan kaatuneen kassinsa kanssa, tunnen jonkinlaista yhteenkuuluvuutta. Tarkemmin en halua alkaa erittelemään. Very Happy Pitää alkaa kuuntelemaan Kolmannen naisen alkupään tuotantoa, varmasti sieltä löytää sitä uhoa ja stooreja jotka itsekin tuli nuorempana läpikäytyä. Ja fiiliksiä jotka vieläkin joskus harvoin yrittää tunkea pintaan. Embarassed
Takaisin alkuun
karkki76
Rokkari
Rokkari

LähetäLähetetty: 21.1.08 15:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pahan pistit Inkivääri! Kerrassaan haasteellista. Pää humisee niin näitä omia juttuja että tuntuu kuin olis mahdotonta riipiä kokoon muutamat biisit, joista itsensä löytää. Ens hätään heitän tähän äärettömän kauniin kappaleen On kuin ois syksy Embarassed Smile

Tiedä sitten sopiiko nuo sanat sitten miten hyvin, mutta tähän kappaleeseen on niin helppo "mennä sisään" ja eläytyä, et kai siinä on sitten jotain minusta - tai ajatusmaailmasta ainakin Smile
Sari
Tosimegarokkari
Tosimegarokkari

LähetäLähetetty: 21.1.08 18:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kipale Valehtelisin jos väittäisin ja kohta Olis siistii antaa periksi,painas oven kiinni,lähtis kävelemään (jotenkin näin...).Elämässä oli aika,jolloin tuntui tolta.Kun kuulin sattumalta laulun,sanat tuntui terapeuttiselta. Smile
Muutenkin yleensä laulussa voi olla jotkin sanat tai tunnelma,mikä tekee siitä erityisen.
Muuten tykkään erityisesti kipaleista Yöjuna(se intensiivinen tunnelma),Pikku taivas(kipaleeseen on nivottu hyvin tarina) ja Jerusalemin suutari ( siinä on jotenkin ihanan rauhallinen fiilis).Paulin sanoituksissa viehättää erityisesti hienot kertojan taidot. On sitten kyseessä mersut tai unelmat. Smile
Takaisin alkuun
Juha
Moderaattori
Moderaattori

LähetäLähetetty: 21.1.08 23:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ohimennen -biisin tunnelmat osuu toisinaan kyllä todella kohdalleen. Niinpä niin, toisinaan sormi suussa sekoillen jäykkyyttäni häpeilen.

Onhan siellä tuotannossa enemmän tai vähemmän osuvaa vaikka ja mitä, mutta toi nyt putkahti ekana mieleen. Lisään joskus jotakin jos kehtaan...
Takaisin alkuun
Avaruusnainen
Hevikäyttäjä
Hevikäyttäjä

LähetäLähetetty: 28.2.08 12:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä aihe! Onhan musiikki yleensä se, mikä jää mieleen elämän taitekohdista - erityisesti jokin hyvin tilanteeseen sopinut biisi ja sen sanat. Smile

Ei tarvinnut kauaa pähkäillä, Paulin tuotannosta on aikoinaan kolahtaneet ainakin väljähtyneiden parisuhteitten loppumetreillä Jos se ois helppoo ("jos se ois helppoo oisin tehnyt sen jo / vaan se on vaikeeta...meistä väri lähtee / kuluu kultaus pois / alkaa rintaa puristaa / vaikka kaikki hyvin ois"). Sitten myöskin hakematta (heh) tuli mieleen biisi Tätähän mä hain ("tätähän mä hain, tätä hain / ettei kukaan käske / tätähän mä hain, tätä hain / ne on jättäneet rauhaan") joissain sellaisissa tilanteissa, kun toivoo, että ystävät ottaisivat yhteyttä, vaikka kuitenkin rakastaa myös yksinoloa.

Jos nyt mietin, mikä voisi erityisesti kuvata minua itseäni, niin ainakin PT:n aikaisesta tuotannosta tuli mieleen biisi Hurahtaa. Laughing Ja myöskin tuo Ois ollut hyvä tajuta sisältää tuttuja pohdintoja. Smile
futu
Tulokas
Tulokas

LähetäLähetetty: 11.3.08 18:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainakin "talot ja tienhaarat" ja "lautalla" ja "viimeinen"
Takaisin alkuun
futu
Tulokas
Tulokas

LähetäLähetetty: 14.3.08 22:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä tarkoittaa "IKIAIKAIN TAIKAKALU, HEHKUVA KIVI?"

ärsyttää, kun yleensä luen paulin tekstiä niin hyvin mukamas, ja toi ei vaan aukee.
Takaisin alkuun
Inkivääri
Tosikäyttäjä
Tosikäyttäjä

LähetäLähetetty: 12.8.08 9:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sen kummemmin selittelemättä, tää kolahti kun tossa puuhastellessa satuin kuulemaan:

Kai mä tästäkin toivun
kai mä tokenen
vaikka sorruin uneksimaan
hölmön pojan unelmaa (tai tytön, toim huom.)

Kun onni kääntyy
tai loppuu kokonaan
kun haarhaan astuu
silloin viimeistään on omillaan
ja silloin ratkaistaan
noustaanko vai vajotaan
pinnan alle kokonaan
vai ylös henkee haukkaamaan

Haavaan arven kasvatan
nahkan vanhaa vahvemman

Kai mä tästäkin toivun
vaikka tapahtuneet hävettää
kai mä tästäkin toivun
joskus vain ote lipeää
säle suksi jäätyy
paakkuiseksi pohjastaan
kuinka houketteleekaan
jäädä ladun laitaan istumaan

Haavaan arven kasvatan
nahkan vanhaa vahvemman

Kun onni kääntyy
tai loppuu kokonaan
kun haarhaan astuu
silloin viimeistään on omillaan
ja silloin ratkaistaan
noustaanko vai vajotaan
pinnan alle kokonaan
vai ylös henkee haukkaamaan

Kai mä tästäkin toivun
kai mä tokenen
kai mä tästäkin toivun
Takaisin alkuun
Defender
Hevikäyttäjä
Hevikäyttäjä

LähetäLähetetty: 17.8.08 13:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ensi hätään tuli jälleen kerran tämä mieleen Smile
Kiteyttää kyllä kaiken Smile

Must' tuntuu et' oon hiukan liian tyhmä sikaareihin,
ja näyttää, että liian köyhäksi jään konjakeihin,
oon liian villi virastoon ja pöhkö päivätöihin,
liian pehmee palkkasoturiksi rettelöihin,

mahtaa monta ansaa vielä meikää odottaa,
kaikenlaista kuoppaa nokkosia pohjallaan,
mä mietin mahtaa monta ansaa vielä meikää odottaa,
kun käyn esi-isäin tapaan niihin astumaan,

oon liian rikas raittiiksi ja politiikkaan rehti,
näppylöitä numeroista nousemaan jo ehti,
oon perso sille, perso tälle, perso elämälle,
joskus hetken empaatiseks' äidyn itkevälle,

mahtaa monta ansaa vielä meikää odottaa,
mä mietin kun käyn esi-isäin tapaan niihin astumaan,

kun on tuhat vuotta mullan alla maattuna,
toinen vuosituhat on vasta alussa,

must' tuntuu et oon...
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Pauli Hanhiniemi Foorumin päävalikko -> Musiikki Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia

Sivu 1 Yht. 1

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa