|
Pauli Hanhiniemi Keskustelufoorumi
|
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Tyttö taksissa Hevirokkari

|
Lähetetty: 5.7.05 22:31 Viestin aihe: Lenny Kravitz |
|
|
Oliko kukaan muu Areenan konsertissa? Minä olin, ja olipa melkoinen show! Menin täysin neutraalein odotuksin, tai itse asiassa en minkäänlaisin odotuksin - lähdinpä vain, kun pyydettiin. Tietysti olen Kravitzia kuunnellut, lähinnä sitä vanhempaa tuotantoa, mutta äijän livekyvyistä ja nykytilasta muutenkaan ei ollut minkäänlaista käsitystä (muuta kuin se, että uusin hitti Lady oli tosi pettymys). Mutta eipä aikaakaan, kun olin täysin messissä ja meiningeissä ja hypin ja huusin kuin pahainen teini!
Kravtiz oli loistoesimerkki siitä, miten yleisö otetaan haltuun. Miten sellainen pieni käppänä voikin täyttää kokonaisen valtavan hallin?! Uskomatonta. Ja hän teki sen toisaalta riemastuttavan elvistelevästi ja dramaattisesti, toisaalta nöyrästi ja humoristisesti. Oli hienoa nähdä elävä 2000-luvun esimerkki 60-70-luvun soul- ja funk-kukkoilusta elekielineen, praise the lordeineen kaikkineen. Artisti joka yhtä aikaa flirttailee riettaasti ja puhuu hartaasti jumalasta
Konsertissa näki myös sen, miten paljon vaikuttaa, jos artisti ottaa yleisöön kontaktia, sekä sanoin että teoin. Hauska jutustelu, tiiviin katse- ja elekontaktin ottaminen eri suuntiin, yksittäisten ihmisten bongaaminen ja puhuttelu - tietysti erittäin positiivisessa hengessä -, liikkuminen lavan eri puolilla tasapuolisesti, ja lopuksi vielä hyppääminen alas lavalta moikkaamaan yleisöä ja ottamaan kosketuskontaktia. Näin alun varautunut tunnelma oli murrettu ja yleisö "rakastutettu".
Ei tuota kaikkea olisi varmasti tarvinnut tehdä, mutta veikkaan että tunnelma ja meininki olisi ollut aika erilainen ilman sitä. Ehkä enemmän tyypillisen suomalaisen jähmeä ja tarkkaileva - nytkin se oli sitä osassa yleisöä, mutta ei luojan kiitos täysin.
Jos alan vielä konsertin musiikillista antia tarkemmin ruotimaan, palstatila ja käsivoimat loppuu kesken Tässä vain mitä mietteitä tuli jättihallin ja täysin uuden liveyleisön haltuunotosta. On se melkoinen taito. Toki jokainen artisti tekee sen omalla tyylillään, jotkut enemmän showmaisesti, jotkut vähäeleisemmin. Kravitzin musiikkiin tuollainen vouhkaaminen ja hysterian lietsominen sopii kuin nenä päähän  _________________ Ei se voinut aavistaa |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
pekuloija Tulokas

|
Lähetetty: 6.7.05 23:58 Viestin aihe: |
|
|
Yhdyn täysin edelliseen!!!!
En muista ikinä nähneeni heti ekasta biisistä lähtien yhtä elävää Areenan yleisöä kuin Lennyn keikalla oli. Tosin kyllä Black sabbath ja Ozzykin eilen veti heti alusta yleisönsä puurot ja vellit omalla tyylillään vähintään yhtä sekaisin kuin Lenny. Onneksi riittää musiikkia joka makuun!
Edelleen vaan ällistyttää miten Lennyn kokoiseen pieneen mieheen on puristettu sellainen määrä lavakarismaa, ettei tarvittu mitään extraa, ei taustatanssijoita, ei pyrotekniikka, ei mitään erityisiä lavarakennelmia. Vain lava, bändi, valot ja solisti.
Bongasin keikalla jopa useampia kauluspaitaisia miespuolisia katsojia, jotka jorasivat hulluna keikan alusta loppuun. Sellaiseen ei joka solisti kykene kun kyseessä on suomalainen yleisö. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|