| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Silmien väri |
| Sininen |
|
35% |
[ 11 ] |
| Vihreä |
|
32% |
[ 10 ] |
| Ruskea |
|
32% |
[ 10 ] |
|
| Ääniä yhteensä : 31 |
|
| Kirjoittaja |
Viesti |
anja Tosimegarokkari

|
Lähetetty: 18.3.05 20:42 Viestin aihe: Minkä väriset silmät? |
|
|
Haluaisin taas tietää teistä jotain vaikka en kyllä tiedä haluatteko kertoa. Tahtoisin tietää kuinka sinisilmäistä porukkaa täällä on? Minulla on ainakin se käsitys että suurimmalla osalla suomalaisista on siniset silmät.
Saa tietysti kertoa muutakin silmistään jos haluaa.
Minun isällä ja äidillä sekä sisaruksillani on aivan eri väriset silmät kuin minulla. Ehkä siksi olen niin kiinnostunut juuri silmistä.
Minulla on silmissä sekä ruskeaa että vihreää, mutta enemmän kuitenkin ehkä vihreää. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Juha Moderaattori

|
Lähetetty: 18.3.05 21:33 Viestin aihe: |
|
|
Minun silmät on harmahtavan... tai oikeastaan haaleanrusketat, mutta kuitenkin ehdottomasti ruskeat. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Pekka Hevirokkari

|
Lähetetty: 18.3.05 22:58 Viestin aihe: |
|
|
| Ruskeat ovat silmäni...ehkä ripaus vihreää jossain valossa... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
kirsi Tosimegarokkari

|
Lähetetty: 18.3.05 23:17 Viestin aihe: |
|
|
No herranjestas. Minunkin silmät on vihreänruskeat.
(kuulemma vauvan paskan väriset)mitä se sitt tarkoittaakin _________________ Ois ollut hyvä tajuta! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
anja Tosimegarokkari

|
Lähetetty: 18.3.05 23:49 Viestin aihe: |
|
|
| Tämäpä oli yllättävä alku. Ruskeat silmät ovat kauniit, olen aina toivonut että kunpa itsellänikin olisi täysin ruskeat silmät. Olen kyllä ihan tyytyväinen näihinkin. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Jake Admin

|
Lähetetty: 20.3.05 0:19 Viestin aihe: |
|
|
| Jostakin olen lukenut, että me sinisilmäiset kuolemme sukupuuttoon ruskeasilmäisten viedessä voiton periytymisessä. Sinisilmäisten loppumisesta on esitetty jopa tarkka vuosilukuennuste. Lähdettä tai sen luotettavuutta en kykene tässä muistamaan. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Päivi Tosimegarokkari

|
Lähetetty: 20.3.05 0:32 Viestin aihe: |
|
|
| Jake kirjoitti: | | Jostakin olen lukenut, että me sinisilmäiset kuolemme sukupuuttoon ruskeasilmäisten viedessä voiton periytymisessä. |
Tähän taitaa mennä todella pitkä aika! Sini- ja ruskeasilmäisten lapset ovat ehkä todennäköisemmin ruskeasilmäisiä, mutta kyllä "vahinkoja" sattuu ja syntyykin sinisilmäisiä lapsia. Oma tyttärenikään ei perinyt äitinsä ruskeita silmiä. _________________ http://paivakavelylla.blogspot.com/ |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Heta Käyttäjä

|
Lähetetty: 20.3.05 0:39 Viestin aihe: |
|
|
Vöheriäiset silmät on minulla. Niin tummat tosin, että jotkut erehtyvät niitä ruskeiksi luulemaan. Ja tuo silmien värihän on ihan yksinkertaisesti vain monohybridiristeytysten perusteella laskettavissa. En tässä nyt rupea pitämään luentoa aiheesta, mutta ihan äskettäin minulla tämä asia oli esillä biologian tunneilla ja koska sinisilmäisyys on resessiivinen ominaisuus, antaa se pikkuhiljaa tilaa ruskeasilmäisyydelle. Edes se, että molemmilla vanhemmilla on siniset silmät, ei takaa sitä, että kaikilla lapsilla olisi siniset silmät, mikäli vanhemmat ovat heterotsygootteja. Mutta jääköön tämä höpinä nyt tähän.  _________________ Ettäs uskalsin! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
May Tosikäyttäjä

|
Lähetetty: 21.3.05 11:54 Viestin aihe: |
|
|
hei anja, olisit laittanut viimeiseksi vaihtoehdoksi "sekasotkuiset" tms
sinivihreät ja iiriksiä reunustaa ruskeat renkaat  _________________
 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Tyttö taksissa Hevirokkari

|
Lähetetty: 21.3.05 12:13 Viestin aihe: |
|
|
Tummat silmät, ruskea tukka... Yllättävän tummakatseista porukkaa vaikuttaa täällä olevan. Liekö tarttunut Paulilta?  _________________ Ei se voinut aavistaa |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
anja Tosimegarokkari

|
Lähetetty: 21.3.05 12:29 Viestin aihe: |
|
|
Mielessä kyllä kävi vaikka mitä vaihtoehtoja, mutta ajattelin että nämä ovat ne päävärit.
Omista silmien väristä en ole vieläkään aivan perillä, iiriksien ympärillä on aivan varmasti ruskeaa, sitten onkin epäselvää...
Onko joku nähnyt lähietäisyydeltä Paulin silmät, miltä ne näyttävät? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
hellu Hevikäyttäjä

|
Lähetetty: 21.3.05 12:36 Viestin aihe: |
|
|
| Kun näin Perunateatterin eka kerran, kohtasin Paulin ovensuussa "silmästä silmään"(vieläkin pistää tärisemään!). Yllätyin, että hänellä oli ruskeat silmät. Toivottavasti näin oikein, etten sokaistunut tästä yllättävästä kokemuksesta. Ihanat silmät hänellä jokatapauksessa on, sen tiesin jo entuudestaan. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
kirsi Tosimegarokkari

|
Lähetetty: 21.3.05 17:59 Viestin aihe: |
|
|
Mä luulin pitkään ett ne on tumman siniset.Mutta kyllä ne on ruskeat näyttää vaan eri valoissa erivärisiltä niinku monella muullakin.Mä viimeks oikein kyttäsin lavan edessä .Tulin siihen tulokseen että:ruskeat on Paulin silmät _________________ Ois ollut hyvä tajuta! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
May Tosikäyttäjä

|
Lähetetty: 22.3.05 10:55 Viestin aihe: |
|
|
no minustakin ne on ruskeat (nimim. "läheltä tuijottanut ") _________________
 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Eeyore Käyttäjä

|
Lähetetty: 22.3.05 18:38 Viestin aihe: |
|
|
Täytyyhän tähän listaan laittaa hieman sitä sinisilmäisyyttäkin kun ruskeaa näyttää tulevan joka suunnasta.
Täysin sinisilmäinen olen minä. Niin väriltä kuin varmaan vähän luonteeltanikin.  _________________ -Uskallatko nojata omaan onneesi?- |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|